DigiD

Contaсt
088 123 65 55
bel nu

DigiD helpdesk

DigiD contact: telefoon, sociale netwerkpagina’s en website DigiD helpdesk

Nieuw identificatiesysteem voor burgers van Nederland

Het bedrijf werd in 2003 gelanceerd onder de naam Nieuwe Authenticatie Voorziening (NAV). Dit is een systeem waarmee de staat binnen 3-4 seconden de identiteit van een persoon via internet kan verifiëren. DigiD biedt 3 niveaus voor persoonlijke gegevensbeveiliging en helpdesk die uw kwestie snel zal oplossen. Contact bedrijf (officiële website, telefoonnummer, e-mail en links naar pagina’s op sociale netwerken) vindt u hieronder.

term DigiD staat voor “digitale identiteit”. zelf het idee Het persoonlijke identificatiesysteem werd voorgesteld door de Stichting ICTU, in 2001 opgericht door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. In 2015 heeft het bedrijf 12 miljoen digitale cellen ontwikkeld voor burgers van Nederland. Tot 2011 registreerde de onderneming ook bedrijven, maar door de lage vraag werd de dienst geannuleerd.

Elke geregistreerde gebruiker ontvangt een persoonlijk nummer, dat “burgerservicenummer” wordt genoemd (burgerservicenummer, BSN). Iedereen met een BSN kan rechtstreeks contact opnemen met openbare en particuliere instellingen, waaronder de belastingdienst, het bureau voor sociale zekerheid (Sociale Verzekeringsbank, SVB) en het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen, UWV.

Sinds 2006 is registratie in het systeem verplicht voor alle burgers van Nederland, die een inkomstenaangifte indienen bij de belastingdienst in elektronische vorm. En vanaf 6 januari 2014 kunnen zelfs de niet-ingezetenen van het land die tijdelijk op hun grondgebied verblijven, zich registreren.

Welke beveiligingsniveaus biedt het systeem?

Persoonlijke gegevens in het systeem worden beschermd door verschillende niveaus van beveiliging. Hoe hoger het niveau, hoe meer organisaties beschikbaar zijn om te communiceren en hoe meer aanvullende opties u krijgt. Kies een beveiligingsniveau dat geschikt is voor u:

  • Basic. Dit is het gemakkelijkste en meest gebruikelijke pakket. Elke gebruiker moet alleen zijn naam opgeven en een wachtwoord verzinnen.
  • Medium. Als u dit niveau kiest, stuurt het systeem u tijdens de registratie een sms met een unieke code. Deze code is slechts één keer geldig, dus wees voorzichtig bij het invoeren ervan. Dan kunt u alleen een login-optie krijgen met een gebruikersnaam en wachtwoord, maar onlangs is deze optie niet beschikbaar. U kunt zich aanmelden via een smartphone dankzij een speciale toepassing voor het maken van codes – Google Authenticator.
  • High. Wanneer de autoriteiten de Nationale elektronische identiteitskaart zouden invoeren, zoudt u toegang tot alle staatsinstellingen van het systeem krijgen en u zou een rijbewijs ook kunnen registreren (indien uitgegeven later dan mei 2018), en ook andere opties gebruiken.

Waarom de Nederlanders voor het DigiD-systeem kiezen

Het systeem heeft 4 belangrijke voordelen:

  • De mogelijkheid om veel gemakkelijker contact op te nemen met overheidsinstanties (bijvoorbeeld om een ​​elektronische inkomsten aangifte te verzenden zonder het kantoor te verlaten, enzovoort).
  • Het eerste beveiligingsniveau vereist geen details over uzelf. Alleen naam en wachtwoord.
  • Speciale applicatie RDA (Remote Document Authentication) stelt iemand in staat zichzelf te identificeren in een digitaal formaat. U kunt uw paspoort, ID of rijbewijs gebruiken. Allemaal zijn ze in de regel uitgerust met een speciale contactloze NFC-chip (Near Field Communication).
  • Hoog beveiligingsniveau vergelijkbaar met de bescherming van SIM-kaarten op mobiele telefoons.

DigiD contact: website, pagina’s in sociale netwerken en telefoon DigiD helpdesk

Dit zijn alle DigiD contacten:

  1. Telefoon helpdesk DigiD: 088 123 65 55
  2. website: digid.nl
  3. Helpdesk DigiD e-mail: info@digid.nl
  4. Postadres: postbus 96810 2509 JE Den Haag
  5. Twitter-pagina: twitter.com/digidwebcare
  6. YouTube-kanaal: youtube.com/kijk?v=3tS8ugRRAnw

Wanneer kan bellen ter ondersteuning DigiD

Bellen naar DigiD telefoonnummer 088 123 65 55 maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur.

Welke vragen de klanten stellen wanneer ze naar DigiD telefoonnummer bellen

We hebben voor u de 30 populairste vragen van klanten geselecteerd die naar DigiD nummer bellen. Dankzij deze aanvragen wordt het voor u eenvoudiger om uw bezwaar te formuleren:

  • Kan ik uw aanvraag in het buitenland gebruiken?
  • Is uw toepassing veilig?
  • Wat moet ik doen als ik de app niet kan invoeren?
  • Vertel me alsjeblieft of de telefonische oproepen naar het  Duo-centrum gratis is?
  • Waarom zou ik de applicatie gebruiken?
  • Wanneer komt de verificatiecode in sms naar mijn telefoon?
  • Kan ik mijn vriend registreren zonder zijn directe deelname?
  • Wat is SVB?
  • Op welke tijdstippen (om hoe laat) kan ik naar de DigiD support service bellen?
  • Ik heb geen mobiele telefoon. Hoe kan ik mijn account invoeren zonder een sms-code?
  • Hoe werkt de applicatie?
  • Vertel me, hoeveel het kost het om naar DigiD Hollandia klantenservice  vanuit het buitenland te bellen?
  • Hoe kan ik studentenregistratie aanvragen via Studielink?
  • Mijn training zal door een derde partij betaald worden. Hoe regel ik dit?
  • Ik ben net in het Nederland gekomen. Hoe kan ik registreren en uw toepassing en downloaden?
  • Ik zou graag bij u willen werken. Welke openstaande vacatures heeft u?
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het herstellen?
  • Op welk nummer DigiD  kan ik bellen om me in het systeem te registratie?
  • Welke voordelen kan uw systeem me bieden?
  • Hoe kan ik een inkomende code aanvragen?
  • Wat is UWV?
  • Wat is PIN-beveiliging en waar is het voor nodig?
  • Kan ik mijn wachtwoord aan iemand anders doorgeven?
  • Verstrek me alsjeblieft contacten voor  communicatie met de belastingdienst.
  • Wat is het basic-beveiligingsniveau?
  • Welke garanties voor de beveiliging van mijn gegevens kunt u verstrekken?
  • Wat is het verschil tussen beveiligingsniveaus Medium en High?
  • Wat is NFC?
  • Zijn DigiD contacten op uw site nog steeds relevant?
  • Werkt telefoonnummer DigiD  de klok rond?

Bel naar DigiD helpdesk  088 123 65 55 en stel uw vragen.

Informatie dienst